fredag 9 juli 2010

Mera rosor



Jag har flera gammeldags rosor. Farmorsrosen har jag berättat om förut. En annan vit ros är lite rosa i knoppen innan den slår ut. Dom här blommar bara i två veckor ungefär men då är det överdådigt.
Den laxrosa rosen vet jag inte vad den heter. En gång när jag var hos Björn och Mitten fick jag en laxrosa rosenkvist med mig hem. Jag satte den i köket, nästa morgon möttes jag av en underbar doft. Sen dess har jag letat i planskolor efter den men inte hittat någon. Men så föll det sig att Jonas skulle gräva upp hela sin tomt för att dränera och göra stenmurar och då stod en laxrosa ros ivägen. Den hade Annette fått av sin pappa och mamma som bodde nästan grannar med Björn. Det måste vara en likadan tänkte jag eftersom det är hyresfastigheter dom bor i. Så hamnade den hos mig.Spänningen var stor när den första blomman kom.Det var samma ros och samma doft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar